Serbian Print

O značaju fotografije u oglašavanju

OKOM VIĐENO, OBJEKTIVOM ZABELEŽENO.

                                                                   Zapis iz Macanovog vremeplova

Fotografije objavljene unutar teksta ’’ Identitet , identitet, brending, brending ’’ podsetile su me i jednostavno naterale ili tačnije primorale da preturim arhivu fotografija urađenih u sklopu procesa rebrendinga Štamparije Mačinković.

Fotografije su autorsko delo Nenada Neše Petrovića , bez ikakve dileme dokazanog umetničkog fotografa i direktora fotografije.

Izuzetno cenim njegov rad i stvaralački opus, koji se odnosi – između ostalog na politički portret, a posebno ono što  radi za Jugoslovensko Dramsko Pozorište, gde trenuci pozorišne iluzije i istine zabeležene kroz njegov objektiv ostaju zauvek i postaju zamrznuti frejm večnosti.

Saradnja sa Radoslavom Mačinkovićem Macanom uvek je izazovna i nikad ista. Slično je i sa Nešom. I jedan i drugi znaju biti eruptivni.

Brif je bio više želja, nego precizno usmerenje…Fotografija da ne bude dokumentaristička, već umetnička, da ne bude industrijska već dizajnerska, da ne bude klasična  već ’’ pomerena ’’, a da opet na kraju bude sve to pomalo… i još i ovo i ovo…

Fotografija, još od nastanka 1839. godine pa do danas je promenila način  na koji gledamo na svet. Ogledalo, delić jedne stvarnosti, produženo sećanje…Međutim, ovde se radilo o primenjenoj  fotografiji , koja je sastavni deo identiteta u procesu rebrendinga. Nešin pristup definišem rečima Dorotee Lang, jedne od pionira industrijske fotografije, ali svakako klasika ove umetničke discipline, koja je rekla…FOTOAPARAT JE SREDSTVO, KOJE UČI LJUDE DA VIDE BEZ FOTOAPARATA…

Izvesno je da je fotografija u oglašavanju više od medija za komunikaciju činjeničnog stanja. To je kreativna umetnost. Dok gledate neke od izabranih fotografija iz ovog ciklusa, sugerišem Vam da porazmislite o rečima Ansela Adamsa, još jednog od klasika fotografije…NE FOTOGRAFIŠI ONAKO KAKO IZGLEDA, FOTOGRAFIŠI ONAKO KAKO TO OSEĆAŠ…

Taj Nešin osećaj, u kome je sadržaj važniji od forme je njegov autorski pečat, potpuno uklopljiv u celovitu sliku imidža Štamparije Mačinković.  Prateći proces rada, kada su ove fotografije nastajale, sa koliko strasti se Neša sa objektivom ’’ borio ’’ protiv tih objekata i svih nas oko njega, tek kada sam ih video na kraju prepoznao sam jedno od zlatnih pravila vrhunskih fotografa…ONO ŠTO VIDIM JE VAŽNO, ALI NAČIN NA KOJI TO VIDIM JE ZAPRAVO ONO NAJVAŽNIJE…

Važno je sve ovo što vidite na zvaničnom sajtu Štamparije Mačinković. A zapravo je najvažnije ono što ćete dobiti radeći sa njima. Vrhunski kvalitet, pre svega. Ali i poštovanje i poverenje sa kojim ulaze i u, uslovno rečeno, najsitnije poslove, nisu ništa manje vrednije od toga .

Uostalom, u poslu je provera najveći stepen poverenja. Zato slobodno proverite, da li sam u pravu. I što se Štamparije Mačinković i što se Macana i što se Neše Petrovića tiče.

Ljubomir M. Ratković

Newsletter form append
Chat button