Serbian Print

Jedan je Macan

Slobodan Jovanović Coba je svojevremeno 2013.godine napisao da je „… rad sa Macanom kao vožnja toboganom…“

Tada je Macan poput adrenalinske erupcije rekao: „… Znaš, ja hoću da promenim sopstveni pristup vizuelnom imidžu… i još, želim da me prepoznaju na jedan nov način…“

Sedam godina posle, negde u januaru, Macan je krajnje iskreno saopštio: „… Želim da me prepoznaju na jedan nov način…“

Na podsećanje da je to rekao i pre sedam godina, vešt i brz na misli, odgovorio je: „Znam, ali smo se malo opustili i „ uozbiljili „ … nismo ono što smo počeli, još završili…“

Inače, kad Macan saopštava „brief“, to u pravom smislu izgleda i deluje kao iz stripa Alan Ford:

„Dakle, mladiću, najpre moraš naučiti osnovni zakon reklame: sve mora biti jasno, takoreći jednostavno, zapravo komplikovano, ali precizno i upečatljivo, izazovno i nametljivo i pomalo tajanstveno, ali da svako shvati sve na prvi pogled. Jasno?“

Sasvim dovoljno za izazov ponovnog spuštanja niz tobogan.

Izvesno je da je najbolja ideja ona koja je izdržala test vremena, a i dalje pruža mogućnost i otvara nove horizonte kreativnog izraza.

Iz tog Cobinog zapisa sledi potvrda napisanog: „… gurnućemo u prvi plan vaše osobine kao čoveka, spojene sa uslugama vaše firme…“ i još: „… spojićemo šarm i duh kojim se iskreno oduševimo u susretu sa Macanovim pričama…“

I tako je nastala nova priča. Smelo tvrdim da je ova priča dokaz da je kreativnost bez strategije umetnost, a kreativnost sa strategijom već advertising. Ovo je advertising!!!

Strategija u ovom slučaju je jasno: budi kakav jesi (a jedan je Macan) i ono što jesi ne menja se (a jedan je Macan). Menja se ono što znaš, a znaš da možeš biti prvi u industriji štampe reklamnog materijala.

Kako?

Šarm i duh u prvi plan, sa intrigantnim porukama „Alanfordovskog“ tipa.

Postavku učvršćuje slogan za ovu godinu „Štampamo ideje!!!“

On spaja Macanove osobine kao čoveka sa uslugama koje firma pruža.

„Štampamo ideje“ je jednako tačno koliko i inspirativno, kad je Macan u pitanju.

Naredne godine navršava se četvrt veka rada Macanove firme.

Ali, to je već druga priča. Ona će biti uskoro ispričana na zvaničnoj web stranici, kao svojevrstan vodič kroz život Štamparije Mačinković.

Život?

Podsetila su me ova rešenja na našeg nezaboravnog druga Aleksandra Kothaja Dedu, čijim odlaskom je advertising u Srbiji u značajnoj meri izgubio na duhu i šarmu, koji je u svom zaboravljenom bukvaru pod „Ž“ napisao „ŽIVOT: A da nisam to što jesam, da l’ bih bio to što hoću?“ Macan je to što jeste. Iza ovog nadimka, krije se ozbiljna industrija štampe reklamnog materijala. Uostalom , otkrijte sami.

Ljubomir M. Ratković

Newsletter form append
Chat button